De lekkerste manier om te communiceren

0493 49 39 23

Kies uw moment

Voor iedere gelegenheid iets lekkers!

Project munten

Alweer een mooi project afgerond.

Chocolade euromunten, ca. 6 gram/stuk, uitgevoerd in melkchocolade.

Natuurlijk fair-trade (cocoa-horizon)

munten

Cacaomarkt

U eet te veel chocolade, we dreigen zonder te vallen

zo 16/11/2014 - 17:05 Sandra Cardoen Mars Inc. en Barry Callebaut, twee van 's werelds grootste chocoladeproducenten, wijzen erop dat de wereld kampt met het grootste chocoladetekort in 50 jaar. En het wordt alleen maar erger. Oorzaak is zowel de vraag als het aanbod. We eten met z'n allen te veel chocolade, en de droogte en een schimmel doen de productie slinken.

Een flink chocoladetekort is geen nieuw fenomeen, maar nu is het erg aan het worden. Zo at de wereld vorig jaar ruw geschat 70.000 ton meer chocolade dan dat er werd geproduceerd. Dat schrijft The Washington Post. Mars Inc. en Barry Callebaut verwachten dat dat cijfer tegen 2020 wel eens zou kunnen oplopen tot 1 miljoen ton.

Zo hebben de Chinezen steeds meer trek. Hoewel het Westen nog altijd de grootste afnemer is. Vooral de pure variant, de zwarte chocolade, is populair geworden. En het wil nu net die variant zijn die de meeste cacao bevat (70 percent in een reep tegenover 10 percent in een reep melkchocolade).

Droogte en schimmel nekken cacaoboon

Het probleem is echter niet alleen de vraag, maar ook het aanbod. Meer dan 70 procent van de cacao wordt geproduceerd in Ivoorkust en Ghana. De droogte in West-Afrika doet veel oogsten mislukken.

Ook zijn de bonen onderhevig aan de zogenoemde "frosty prod", sinds 1978 een hardnekkige schimmelziekte. De mislukte oogsten en de schimmel veroorzaken een daling in de productie van zo'n 30 tot 40 procent. Veel boeren zijn die tegenslagen beu en schakelen dan maar over op meer winstgevende gewassen, zoals graan.

Door de enorme vraag en het mindere aanbod zijn ook de cacaoprijzen sinds 2012 met 60 procent gestegen. Maar we eten daarom niet minder.

Andere boom, meer cacaobonen, wel andere smaak

Momenteel experimenteren onderzoekers in Ecuador met bomen die tot 7 keer meer cacaobonen kunnen leveren dan de traditionele cacaobomen kunnen. Hamvraag is of de smaak van deze "CCN51"-bonen hetzelfde is. Ed Seguine,een Amerikaan die al 31 jaar smaakadvies geeft aan de industrie, is niet overtuigd van de CCN51-boon. Hij omschrijft de smaak als een "zurige smerigheid".

De productie zou wel gered kunnen zijn met deze nieuwe bonen en de prijs zou gedrukt kunnen worden. Maar willen de liefhebbers wel betalen voor een andere smaak?

(bron: http://deredactie.be/permalink/1.2149953)

 

Lees meer... Naar boven

EHBO

E.H.B.O. vereniging Someren bestaat dit jaar 75 jaar, een hele mijlpaal.
Natuurlijk werd dit gevierd, en behalve vlaai werden er ook logobonbons bij de koffie geserveerd.

 
EHBO logo  Het originele EHBO-logo
 chocomedia ehbo 2

Het resultaat

Omwille van de leesbaarheid hebben we bewust maar een stukje van het logo  gebruikt.

 chocomedia ehbo 3

 Sfeer impressie

Hoi Peter,
 
De logobonbons smaakten fantastisch. Ze staan zelfs op de site van Siris.nl!!
 
Het is allemaal perfect verlopen. We zijn erg blij dat er zoveel mensen naar de receptie zijn gekomen. En de aansluitende feestavond was ook heel erg gezellig. De aanwezigen waren zeer tevreden.
Groet Marjolein

Lees meer... Naar boven

In de media: Business

Gisteren 5 exemplaren van zakenmagazine BUSINESS toegestuurd gekregen.
Er staat een mooi artikel over Chocomedia in.

Voor het bedrijf mochten we een mooi chocoladeboek maken.
Een uitgebreide beschijving van het chocoladeboek staat in de rubriek "cases"

Klik HIER of op het plaatje voor de PDF versie

Chocomedia business

 

Lees meer... Naar boven

Gezonde chocolade

Chocomedia 01

Velen onder ons voelen zich schuldig na het eten van een stukje chocolade. Geef het toe, we hebben het sinds we klein zijn zo vaak moeten horen dat het compleet ongezond is en dat het ons vet maakt.

Maar goed nieuws misschien: een recente studie heeft een verband weten aan te tonen tussen het eten van chocolade en minder vet! We hoeven allicht niet te zeggen dat dit voor de nodige opwinding heeft gezorgd bij zowel de zogenaamde chocoholics als de mensen die enthousiast met hun gezondheid bezig zijn.

We beseffen dat dit mag klinken als een droom die voor een aantal mensen die van chocolade houden nu ineens werkelijkheid wordt, maar we gaan nu wat dieper in op deze kwestie.

Het eten van chocolade wordt in verband gebracht met minder vet.

In Spanje voerden onderzoekers een voedingsonderzoek uit bij meer dan 1400 adolescenten. Het doel van de studie was om te evalueren of het eten van chocolade kon geassocieerd worden met een lagere BMI index (body mass index).

Ze weegden het lichaamsvet, de omvang van de heupen en de fysieke activiteit van de onderzochten. Wat ze over het algemeen vonden was dat kinderen die grotere hoeveelheden chocolade aten minder centraal en minder algemeen lichaamsvet hadden.

Het is duidelijk dat er zeker bepaalde beperkingen aan de studie zijn. Zo vonden de onderzoekers geen rechtstreeks verband. Verder gingen ze ook niet in op specifieke details zoals welke types van chocolade de kinderen aten. En dit is natuurlijk meer dan zomaar een detail, daar zijn we ons van bewust.

Wat zou een betere uitkomst geweest zijn? Simpel, een studie die duidelijk aantoonde dat het eten van chocolade het verlies van gewicht veroorzaakt. Maar o wacht, er is er ook eentje van deze ...

Het eten van chocolade leidt tot een smallere heupomvang

Een andere studie werd uitgevoerd bij vrouwen met een normaal gewicht die wel obees waren (dus vrouwen met een normale BMI maar met toch heel wat lichaamsvet) die een portie van 100 g donkere chocolade met 70 % cacao gedurende zeven dagen aten. Er werd bij hen bloed genomen en hun lichaamsvet werd gemeten.

De resultaten van dit onderzoek waren bijzonder interessant. Zo verloren deze vrouwen vet rond hun middel en ondervonden ze nog een aantal andere opmerkelijke positieve effecten. Hun peil aan zogenaamde goede cholesterol (HDL)) nam toe, daar waar de niveaus van het totale cholesterol en de zogenaamde slechte cholesterol een duidelijke daling vertoonde.

Wat ook nog te merken was bij de studie was dat de mate van ontstekingen daalde. We zouden dit zeker een interessant resultaat kunnen noemen!

Mag ik me nu zomaar helemaal laten gaan in het eten van chocolade?

Wil dit onderzoek nu zeggen dat je zomaar zonder enige beperking en zonder er last van te hebben chocolade mag gaan vreten?

Spijtig genoeg moeten we zeggen: helemaal niet.

Er zijn nog maar een paar studies die een verband leggen tussen het verminderen van het lichaamsvet en het eten van chocolade. Met andere woorden, er moet zeker nog veel research naar dit onderwerp gedaan worden.

Ook moet je er zeker rekening mee houden dat chocolade een voedselbron is die rijk is aan calorieën. En in beide studies wordt ook vermeld dat de deelnemers slechts een beperkte hoeveelheid chocolade aten. Een goed dosis om mee te starten is zowat één portie chocolade per dag.

Waar kan je gezonde chocolade vinden?

Ga voor donkere chocolade en let er goed op dat ze zeker 70 % cacao bevat. Dit zorgt er voor dat je je verzekert van de inname van gezonde flavanoïden. Melkchocolade, om maar één soort te noemen, is zeker niet de beste keuze te noemen. Melkeiwitten kunnen zich binden met de antioxidanten in de chocolade, en dit kan de absorptie ervan verhinderen.

Let zeker ook op de hoeveelheid suiker die zich in de chocolade bevindt! Je mag zeker geen donkere chocolade eten die vol zit met suiker, want dan is het uiteindelijke doel uiteindelijk toch niet behaald. Gelukkig bestaan er een aantal merken die gebruik maken van stevia of xytitol, wat duidelijk gezonde alternatieven voor suiker zijn.

Xylityol bv. is een natuurlijke zoetstof die we terugvinden in fruit en groenten. Als je de vergelijking maakt met tafelsuiker, zorgt het niet voor die uitzonderlijke pieken in de bloedsuikerspiegel, en het beschermt zelfs tegen gaatjes in de tanden en tandbederf.

Wat is nu de conclusie?

Het kan perfect goed zijn om af en toe een beetje chocolade te eten, en nieuwe studies tonen ook duidelijk aan dat het inderdaad goed voor ons zou zijn, op voorwaarde dat je het op de juiste manier consumeert.

Mensen die zich bewust zijn van de gezondheid en zij die aan het proberen zijn om wat gewicht te verliezen moeten daarom nog niet overgaan tot de boycot van het eten van chocolade in het algemeen. Uiteindelijk komt het altijd weer neer op een gematigde consumptie van chocolade en ook om het eten van het juiste type van chocolade.

(bron: http://www.degezondheidswinkel.be)

Lees meer... Naar boven

Dieet met of zonder chocolade

Niet chocolade maar alcohol grootste boosdoener dieet

Niet een reep chocolade, maar een glas alcohol is de grootste boosdoener tijdens een dieet.

Uit onderzoek blijkt dat sterke drank, in plaats van chocolade, leidt tot het beëindigen van een dieet. Dit komt vooral omdat mensen de neiging hebben om het aantal calorieën dat in alcohol zit, te onderschatten. Zo denkt Heather McKee, onderzoekster aan de universiteit van Birmingham.

Zoete snacks

De verleiding om iets met alcohol te pakken, is vooral in de avonduren het grootst. Zowel mannen als vrouwen hebben dan meer kans om te bezwijken voor de verleiding van alcohol dan voor snacks.

Dit gebeurt volgense McKee vooral omdat menigeen het aantal calorieën dat alcohol bevat in vergelijking met voedsel onderschatten. Met twee grote glazen witte wijn zit een vrouw al op een vijfde van het aanbevolen dagelijkse calorie-inname voor een dag.

En het drinken van vijf glazen bier per week komt neer op 44200 kcal extra per jaar, wat overeenkomt met het eten van 221 donuts.

Wilskracht

We geven vaak toe aan verleidingen als drank wannneer de wilskracht om die te weerstaan in de loop van de dag uitgehold is. De vertrouwde omgeving van huis of de ontspannen omgeving van een café versterken dit gevoel alleen maar. Ook vinden we ongezond voedsel of drank aantrekkelijker als we samen zijn met anderen en geven we hier op zo'n moment sneller aan toe.

(bron Telegraaf 27-2-2014)

Lees meer... Naar boven

Ellis van der Wilt

 

 

Ellisvanderwilt

Ellis van der Wilt wilde haar klanten en relaties verrassen met iets lekkers naar aanleiding van het 25 jarig bestaan van haar zaak.

Haar keuze viel op onze beroemde logobonbons.

We hebben samen doorgesproken wat we op de bonbon zouden plaatsen.

Belangrijk waren: bedrijfskleuren, logo in de vorm van het mannetje, haar naam en het feit dat de zaak 25 jaar bestond.

De kleur van haar tekst en logo is blauw, om 25 jaar naar voren te laten komen hebben we 25 in het oranje geplaatst.

Hallo Peter,
De bonbons waren heerlijk en ik heb er veel positieve reacties op gehad.
Collega's vonden het ook een leuke manier om je naam op een positieve manier
naar buiten te brengen. Dit is een hele goede PR-actie voor mijn praktijk geweest.

Peter bedankt voor je goede service en heerlijke bonbons.
Succes met je zaak.
met vriendelijke groet,

 
Ellis van der Wilt
Loverstraat 8, 6031 VD Nederweert
Telefoon: 0495-626268
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.cesartherapienederweert.nl

Lees meer... Naar boven

Waar of niet waar ?

07/02/2014   Chocoladeliefhebbers kunnen een hele week lang hun hart ophalen in Brussel. Daar strijkt vanaf vandaag het "Salon du Chocolat" neer, het grootste chocolade-evenement ter wereld. Dat Brussen met een heuse "Chocolate Week" de lekkernij wil eren, is niet meer dan logisch. Je wordt er immers gelukkig van. Of niet? Wij onderzochten vijf uitspraken die de ronde doen over chocolade.

1. Chocolade is gezond.

Waar. Amerikaanse wetenschappers beweren zelfs dat pure chocolade gezonder is dan fruit. In chocolade zitten veel vitaminen, waaronder vitamine A, D en E. Daarnaast bevat chocolade veel mineralen. Pure chocolade is bovendien goed voor het hart en de bloedvaten en bevat geen cholesterol. Uiteraard geldt ook voor chocolade dat overdaad schaadt! In een normale, gezonde levensstijl is 20 à 30 gram donkere chocolade per dag voldoende. Bovendien geldt dat melkchocolade veel minder gezond is, door de hoeveelheid verzadigde vetten en calorieën die erin zit.

2. Chocolade maakt gelukkig.

Waar. Chocolade bevat verschillende stoffen die in onze hersenen een gelukkig gevoel opwekken, al is het effect klein. Een van die stoffen is Fenylethylamine, een stof die van nature in chocolade zit. Het is ook die stof die vrijkomt in onze hersenen wanneer we verliefd zijn. Het werkt als een soort natuurlijke antidepressiva.

3. Chocolade is verslavend.

Niet waar. Chocolade bevat wel stofjes zoals cafeïne en tryptofaan, die enkel in grote hoeveelheden een verslavend effect hebben. In chocolade komen deze stofjes echter in zulke kleine hoeveelheden voor dat ze geen merkbaar effect hebben. Bij mensen is de behoefte aan chocolade te verklaren door de gewoonte en de regelmaat waarmee het wordt gegeten. Het gaat met andere woorden eerder om een cultureel, aangeleerd gedrag dan om het resultaat van bepaalde bestanddelen.

4. Chocolade veroorzaakt acné.

Niet waar. Uit onderzoek blijkt dat chocolade eten geen invloed heeft op de huid. Wel zijn er mensen met een chocoladeallergie, waardoor de huid na het eten van chocolade aangetast wordt. In het algemeen geldt wel dat gezonde voeding positief is voor de huid.

5. Chocolade maakt je dik.

Waar. Chocolade, en dan vooral melkchocolade, bevat veel calorieën. Een reep pure chocolade van 100 gram bevat echter ook al snel 500 calorieën, wat gelijk staat aan een ruime maaltijd. Eet chocolade dus met mate!

(bron: gazet van antwerpen)

Een leuk artikel wat ik tegenkwam in de gazet van Antwerpen. Dus voortaan "bewust" genieten van chocolade.

 Chocomedia

Lees meer... Naar boven

Chocolade jurk

DILBEEK - Valentino Chocolatier maakt jurk met 120 chocolade bloemen voor eerste Salon du Chocolat in Brussel

chocoladejurk-salon du chocolat-chocomedia

Valentino Chocolatier uit Schepdaal (Dilbeek), de 100% Belgische specialist in handgemaakte chocoladeproducten, maakte ter gelegenheid van het eerste “Salon du Chocolat” in Brussel een bloemenjurk met niet minder dan 120 chocoladen bloemen en 500 bloemblaadjes. De jurk is tijdens het evenement, van vrijdag 7 tot zondag 9 februari, te bewonderen in Tour & Taxis.

Het “Salon du Chocolat”, het grootste chocolade-evenement ter wereld, organiseert haar eerste Belgische editie, van 7 tot en met 9 februari 2014 in Tour & Taxis in Brussel. Het gebeuren vormt de link tussen de chocolade-producerende landen, de chocolatiers en de consumenten. Le “Salon du Chocolat” in Tour en Taxis verwelkomt meer dan 90 Belgische en internationale deelnemers, die de bezoeker uitzonderlijke momenten van gastronomische vondsten en genot willen bezorgen. Tijdens het evenement zijn ook tal van veel animaties voorzien voor de bezoekers waarin chocolade de hoofdrol speelt.
Ter gelegenheid van deze eerste editie Valentino Chocolatier maakte Valentino Chocolatier een chocolade jurk die versierd is met maar liefst 120 chocolade bloemen en meer dan 500 chocolade blaadjes. Gedurende de hele maand januari werkten drie top-chocolatiers van Valentino Chocolatier samen met modeontwerpster Victoire Verhamme aan deze prachtige en tegelijk overheerlijke creatie. Zij maakten eveneens de bijpassende hoed. De jurk zal op donderdag 6 februari, tijdens de openingsavond, worden gedragen door RTL-presentatrice Sophie Pendeville. Vanaf vrijdag is de prachtige bloemenjurk te bewonderen op het salon.
Ontwerpster Victoire Verhamme zegt over het project: “België is van oudsher het land van de chocolade. De eerste Belgische editie van het “Salon du Chocolat” was voor ons de gedroomde gelegenheid om mijn passie voor mode te combineren met chocolade. Het was dan ook fantastisch om te zien hoe de drie top-chocolatiers van Valentino erin zijn geslaagd één van mijn haute couturejurken te reproduceren met meer dan 500 chocoladen bloemblaadjes.”
Dit is pas echt personaliseren van chocolade....
Chocomedia

Lees meer... Naar boven

Chocolade tandpasta !!

chocomedia-chocolade-tandpasta

29/01 In De Rand Het tandpastabedrijf Crest brengt een nieuwe lijn van gedurfde tandpasta's op de markt. Dat meldt ABC News. Een primeur is het echter niet want in 2012 pakte het biotechbedrijf Theodent uit New Orleans al uit met een 'chocoladatandpasta'.

Tandpastabedrijf Theodent lanceerde een paar jaar gelden twee chocoladetandpasta's. De gewone Theodent Classic voor 10 dollar en de luxeversie Theodent 300, voor mensen met extra gevoelige tanden te verkrijgen aan 100 dollar per tube. De samenstelling van deze revolutionaire tandpasta houdt niet alleen het gebit intact, het zou de tanden ook sterker maken.

Dat komt omdat het mengsel is gebaseerd op de stof theobromine, een extract van cacao. De tandpasta smaakt dus voor alle duidelijkheid niet naar chocolade maar heeft, net zoals alle andere tandpasta's, een frisse muntsmaak.

Rijkere ervaring

Het tandpastabedrijf Crest maakt de droom van elk kind waar: Mint Chocolate Trek, een tandpasta die écht naar chocolade smaakt. Het is maar één van de smaken die Crest lanceerde, ook Vanilla Mint Spark en Lime Spearmint Zest maken deel uit van het nieuwe Be-line gamma.

Crest haalde de inspiratie voor de nieuwe tandpastalijn uit de kritiek van een consument die de tandpasta te saai vond. De consument wilde graag verrast worden door zijn tandpasta, al was het maar een minuut of twee tijdens het poetsen. De Be-line moet een verrijking voor de tandenpoets-ervaring worden.

Bron Gazet van Antwerpen, JaVL, Foto abcnews

De Theobromine zorgt ook voor het  "verslavende" effect van chocolade, vanaf nu dus de hele dag met de tandenborstel in de mond ????
Beter: gewoon lekker genieten van de beleving van ECHTE chocolade.......toch ?

P.V.

Lees meer... Naar boven

Bonbons voor Varendonck

ballotine sint 2016      Voor de medewerkers van het Varendonck college mochten we dit jaar de sinterklaas-attentie verzorgen.
Een doosje met sinterklaasbonbons is een leuk en lekker alternatief voor de standaard chocoladeletter!

Overheerlijke bonbons!! Goede service. Chocomedia luistert naar de wensen van de klant. Snel geleverd!

Chocomedia raden wij van harte aan.

Varendonck College

Lees meer... Naar boven

Logobonbons Studio Kameleon

kameleon      Voor Studio Kameleon mochten we logobonbons maken, lekker voor  bij de koffie !
Verwennerij voor mijn klanten!

Super bedankt Peter (van ChocoMedia) voor de heerlijke chocolaatjes!!
Dat vinden mijn klanten heerlijk bij een kopje koffie of thee.

Silvie Vissers, Studio Kameleon

Lees meer... Naar boven

Chocolade voor Bob

bierflesje

Bron: de redactie.be do 16/01/2014 - 12:35 Wouter Carton
Foto: Chocomedia
Wie in de omgeving van Diksmuide moet blazen en nuchter achter het stuur zit, krijgt dan toch geen fles bier. De politie heeft een compromis uitgewerkt met de vriendengroep.

Een vriendengroep uit Diksmuide, de

Lees meer... Naar boven

Kwaliteit van chocolade

Eindelijk een manier om te achterhalen of dure chocolade het geld waard is

(Uit: scientas.nl, geschreven op 16 januari 2014 Caroline Kraaijvanger)

Echte chocoladeliefhebbers zijn er dol op: echte chocolade, gemaakt van de beste cacaobonen. Helaas was er – behalve proeven – tot op heden geen enkele manier om te testen of die duurbetaalde chocolade ook echt wel van de beste bonen gemaakt is. Maar de wetenschap brengt daar verandering in.

cacaoaboon

 

Wat in de winkel verkocht wordt als echte chocolade, gemaakt van de beste cacaobonen is in veel gevallen niet zo echt en van hoge kwaliteit als u denkt. Veel producenten gebruiken voor de productie van de chocolade namelijk wel de beste cacaobonen die er zijn, maar mengen deze vervolgens met cacaobonen die van mindere kwaliteit zijn. Ondertussen betaalt u in de winkel een prijs die past bij een reep die alleen uit de beste cacaobonen bestaat.

Maar de wetenschap is de sjoemelende chocoladeproducent nu eindelijk te slim af. In het blad Journal of Agricultural and Food Chemistry komen onderzoekers met een methode om de raszuiverheid en afkomst van cacaobonen vast te stellen. De onderzoekers richten zich daartoe vooralsnog op individuele cacaobonen, maar het is mogelijk om op te schalen en grote hoeveelheden cacaobonen snel te testen. De wetenschappers identificeerden een kleine set DNA-markers die verraden tot welke soort een cacaoboon behoort. "Voor zover wij weten is dit het eerste authenticatie-onderzoek onder cacao waarbij gebruik wordt gemaakt van moleculaire markers," schrijven de onderzoekers.

De methode is niet alleen handig om echte chocolade met een hoge kwaliteit te onderscheiden van alles wat van mindere kwaliteit is. De onderzoekers hopen ook dat hun methode om zeldzame cacaobonen en cacaobonen van hoge kwaliteit te authenticeren boeren aanmoedigt om meer verschillende soorten cacaobomen te verbouwen en zich niet alleen te richten op de soorten die het gemakkelijkst te verbouwen zijn (en dus momenteel het meest voorkomen). In die zin kan het onderzoek de biodiversiteit dus ten goede komen.

Kwaliteit is ook "keten-verantwoordelijkheid" , en dus ook elkaar als partners vertrouwen.
Dat er nu een techniek beschikbaar is om eventueel misbruik van dat vertrouwen aan de kaak te stellen is alleen maar toe te juichen, al is het maar als stok achter de deur.

Chocomedia

Lees meer... Naar boven

Get Time

Logo GetTime web   gettime-chocomedia-web

Get Time staat voor Orde op zaken | Grip op tijd. Get Time is gespecialiseerd in professional organizing, nabestaandenzorg en begeleiding van ZZP-ers.

Meer informatie vindt u op Gettime.nl

Voor een startende ondernemer zoals ik, is het krijgen van naamsbekendheid van groot belang.
Op dit moment ben ik dan ook druk aan het bloggen en adverteren.
Zondag 19 januari ga ik mijn bedrijf presenteren op de GOED beurs in de Ruchte.
Peter heeft voor mij mooie chocolaatjes met mijn logo ontworpen, zodat de bezoekers mijn naam/logo niet alleen kunnen zien maar ook kunnen proeven!

Ine Vossen
Get Time
Someren

Terug naar produkt

 

Lees meer... Naar boven

B&B 't Heideroosje

Bonbons bij B&B 't Heideroosje

Heideroosje    

 Voor Bed & Breakfast 't Heideroosje mogen we regelmatig deze bonbons voor de gasten leveren.

De vlinder zie je ook terug op de borden van Someren en de het logo van Someren Natuurlijk. someren natuurlijk

Wat is nu leuker om mensen te verwennen? Dat is wat ik graag doe. Daarom ben ik ook begonnen met een B&B. Gasten ontvangen met een eigengemaakte cupcake, taartje of appelflap. 's Morgens een heerlijk uitgebreid ontbijt met vers geperst sinaasappelsap, eitje van eigen kippetjes, zelfgemaakte jam, warme broodjes en andere heerlijkheden.
En als ze weer vertrekken moet er toch betaald worden, om dit "leed" te verzachten, krijgen ze van mij nog 2 heerlijke bonbons mee van Chocomedia, iedereen weer tevreden naar huis. De bonbons maken het plaatje, wat ik de mensen mee wil geven, compleet. Peter en ik hebben gekozen voor een tekstbonbon met: fijn dat u er was en een vlinder. De vlinder zie je terug in mijn logo.
Duitse gasten vertelden me; "die vlinder heb je gekozen zodat mensen weer terug fladderen". Zij zijn ook al meerder keren geweest!

Groetjes,

Mely Rooymans
B&B 't Heideroosje
Someren Heide

Lees meer... Naar boven

Cacaomarkt 2014

'De best presterende grondstof voor 2014'

 VRIJDAG 3 JANUARI 2014, 15:51 uur

Aldus kopte de website www.belegger.nl.
" Het afgelopen jaar was cacao, na aardgas, de best presterende grondstof. Voor 2014 ziet het ernaar uit dat de grondstof voor chocolade nog beter gaat presteren en zelfs de eerste plaats inneemt als best presterende grondstof.
Dit stelt Avtar Sandhu, senior manager grondstoffen bij Philip Futures, in een outlook voor 2014.
'De groeiende vraag naar cacao en toenemende druk op de productie van cacao zullen er voor zorgen dat cacao als grondstof beter gaat presteren dan aardgas in het komende jaar', aldus Sandhu. Aardgas maakte 27 procent winst in 2013, waar cacao met 26 procent winst het niet veel slechter deed.

Aanbodtekort
Sandhu verklaart de prijsstijging door problemen aan de aanbodkant. 'Door ongunstige weersomstandigheden mislukken oogsten in de Ivoorkust en Ghana, de grootste cacaoverbouwers ter wereld.'\$1Maak Belgische chocolade beschermd merk'
'Nu zien die cacaoboeren betere mogelijkheden om het hele jaar door inkomen te genereren door palmolie en rubber te verbouwen. De boeren krijgen doorgaans alleen gedurende de cacao-oogst inkomen. Dit moet zorgen voor structureel afnemende output van cacao.

Chocoladeverkoop
Naar aanleiding van een onderzoek van Euromonitor is de verwachting dat de wereldwijde verkoop van chocolade met 2 procent zal groeien in 2014. De Aziatische markt zal de wereldwijde markt volgens Euromonitor overtreffen met een groei van 5 procent in de vraag naar chocolade.

Sandhu verwacht ook sterke consumptietrends in Noord-Amerika, Europa en Azië.
'Het tekort aan cacao ten opzichte van de vraag zal ongeveer 200.000 ton zijn in 2014', aldus Sandhu. De Internationale Cacao Organisatie (ICCO) verwacht dat het tekort aan cacao nog tot 2018 kan duren.
'De afnemende output gecombineerd met een robuuste wereldwijde vraag, zal zorgen voor solide winsten op cacao', zo stelt Sandhu. 'Door de problemen in productie-output en toenemende vraag naar chocolade zal hierin niet veel veranderen.'

Door Foppe Lycklama à Nijeholt (bron www.belegger.nl)"

In een snel veranderende wereld waarin we doelen nastreven als duurzaam ondernemen, goede prijs voor de boeren ,fair-trade programma's enzovoorts blijkt toch tekens weer dat de prijs meer wordt bepaald door de speculant (op basis van vraag en aanbod) dan de vraag en aanbod zelf en door onze zorg voor onze boeren.

Chocomedia

Lees meer... Naar boven

Hendrikx Dak en Gevel

Hoi Peter,
Ze vonden het echt allemaal super, Bedankt.

Ik weet je een volgende keer weer te vinden.Ik heb nog wat reclame voor je gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Anita
Hendrikx Dak èn Gevel

Lees meer... Naar boven

Wintershoot Blackhawk

 

logo blackhawk    Voor de wintershoot van team Blackhawk hebben we al vaker tabletten mogen maken.
Met dit logo hebben we eerder een strakke witte chocoladetablet gemaakt, maar.....
blackhawk 2103  

Ondertussen hebben we nieuwe technieken en modellen in huis!

En in overleg met het team hebben we besloten om de afbeelding aan te passen, naar....

schilderijtje blackhawk   Het resultaat:
Een schilderijtje van melkchocolade met daarop een vlak met witte chocolade.
Hierop in kleur de nieuwe afbeelding van Blackhawk speciaal voor de wintershoot.

Lees meer... Naar boven

SHop Someren Heide

 

 SHop poppetje FC        SOMEREN-HEIDE - Bijna 30 jaar moesten de inwoners van Someren-Heide het doen zonder supermarkt. Voor hun dagelijkse boodschappen waren ze sinds de sluiting van de laatste buurtsuper aangewezen op de omringende dorpen waar wel winkels zijn. Dat betekende kilometers rijden voor een pakje boter of een rol beschuit. Maar daar is nu verandering in gekomen.

Dankzij een aantal vrijwilligers - en een schenking van onder andere de Rabobank - heeft het dorp weer een winkel.

Doelstelling van de winkel is om zoveel mogelijk lokale producten in te kopen. Het unieke van deze winkel is dat het HELEMAAL door vrijwilligers wordt gerund.
 
logobonbon-4-shop   

Als blijk van waardering werd er voor deze vrijwilligers een kerstborrel ge-organiseerd.
Als attentie werd er een doosje logobonbons met het logo van SHop meegegeven.

Voor alle vrijwilligers een aardigheidje voor hun inzet van het afgelopen jaar!
Peter, wat kun jij toch heerlijke bonbons maken!!

Reactie van SHop op facebook

Lees meer... Naar boven

Geen chocolade voor 14 jarige

Choco in de media, op vrijdag 27 dec 2013

Een 42-jarige moeder uit het Engelse Devon keek raar op toen een verkoper zei dat ze geen chocolade mocht kopen. In de lekkernijen kon wel eens alcohol zitten en de caissière mag geen alcohol aan kinderen onder de 1NOS8 verkopen.

Karen wilde haar zoon trakteren op een doosje chocola om zijn verjaardag te vieren. Ze kreeg de snoepjes niet mee, omdat haar zoon Scott niet kon aantonen dat hij ouder is dan 18. Dat is hij ook niet, want Scott moet nog 14 worden.

"Ik kon het niet geloven dat ze Scott hiervoor zijn ID vroegen. We zijn naar huis gegaan zonder chocolade", zegt de verbaasde Karen tegenover SWNS.
(bron NOS)

Lees meer... Naar boven

Tuinbouwvereniging Isidorus

logobonbons 12 isidorus 

 

 

 

Voor Tuinbouwvereniging Isidorus mochten we wederom een mooi doosje met logobonbons maken.

 

 

 

 

 

Hoi Peter,

Vorig jaar hebben we met Kerstmis al bonbons bij je besteld en dat was goed bevallen, dus dit jaar weer!
Altijd leuk om zoiets te krijgen en dan zeker met het logo van ons er op! Heel mooi gelukt.

En dan niet geheel onbelangrijk: Iedereen vindt ze super lekker!

Groetjes Maartje
Tuinbouwvereniging Isidorus

Lees meer... Naar boven

Strapex

De firma Strapex wilde paar Belgische klanten verrassen met Nederlandse pralines.

Goeie morgen Peter,
Ik zou je laten weten wat mijn Belgische klant van je chocolade vond, zie onderstaande reactie :

Ziet er goed uit, de pralines waren super lekker ! (Nancy)

Altijd leuk om een goede reclame te krijgen ondanks dat jij dit zelf al wist, toch !

Paul van Bree, Strapex

Lees meer... Naar boven

Relatiegeschenk van Munstermedia

Van aanvraag tot resultaat

 munstermedia voorbeeld 1

  

Van de van Munstermediagoep kregen we de opdracht om een origineel relatiegeschenk van chocolade te bedenken.
In eerste instantie werd door het bedrijf gedacht aan logobonbons of een chocolade ipad.
De link met communiceren en media was snel gelegd en we vonden het een uitdaging om "dieper" te gaan
en iets te bedenken waar een aantal aspecten van zowel hun als ons vakgebied naar voren kwamen.
Daarvoor hadden we onzelf een paar criteria opgelegd:

Na wat denk- en tekenwerk kwam de gedachte van een chocolade boek naar boven.  

 munstermedia chocolade voorbeeld 2    

- De boodschap ( fijne feestdagen ) moest duidelijk zijn.
- Het logo moest er op voorkomen- er moest "iets" van hun vakgebied in terugkomen.
- Het moest uniek zijn.
- Er moesten minimaal 3 van de 4 van de door ons gebruikte technieken in voorkomen

In dit geval:
-  3D model (boekvorm)
-  Reliëf (hoogteverschil) in het model
-  Logoprint (cover van het blad)Gecombineerd met de cover van hun blad Business
 logo munstermedia tbv chocoladetablet  

De naam op het voorgaande voorbeeld was willekeurig, nu nog het echte logo....

Gaandeweg het ontwerpproces kwamen we erachter dat we de lat wel heel erg hoog hadden gelegd, maar beloofd is beloofd. Dus volle kracht vooruit.

In verband met de vlakverdeling is er bewust voor gekozen om alleen de handtekening te gebruiken.

munstermedia chocolade voorbeeld2  

Een digitaal voorbeeld van de chocoladetablet MET handtekening en actuele cover.

Ondertussen het model ook aangepast, de rondingen, de plaats van de ringen etcetera.

De klant kan zich vinden in het ontwerp, dus aan de slag !

munstermedia chocolade  

En dan: tadaa...
Het resultaat !

Nog wat verfijningen toegevoegd en, heel belangrijk, cover en handtekening omgewisseld.
En ja, we zijn trots op het resultaat:

Een lekkere chocolade tablet van 200 gram, afmeting 12 x 17 cm verpakt in een mooie schuifdoos met transparante deksel.

Iets moois om weg te geven, iets lekkers om te ontvangen.

Peter Vossen, Chocomedia

 

 

Na onze vraag of er iets moois gemaakt kon worden voor onze relaties en de BOB-Borrel bezoekers van 16 december, werden we door Peter verrast.

Want wat maak je voor een mediabedrijf? Peter: een boek met een mooie(speciale) opdruk en met een speciale techniek een reliëf logo van het bedrijf.
Wauw wij waren echt verrast met het resultaat! Hier past maar 1 uitspraak: Vakmanschap is Meesterschap!

Peter dankjewel voor dit meesterstuk!

Wij wensen je fijne Kerstdagen en een succesvol creatief 2014 toe!

Met vriendelijke groet,
Danny Toonen.

Lees meer... Naar boven

Waarom je gelukkig wordt van chocolade

Bron: Tony Crider, Flickr

Bron: Tony Crider, Flickr

Onderzoekers hebben een computermodel ontwikkeld dat precies laat zien hoe chocolade de stemming verhoogt. Dat dit zo werkt, staat nu wel vast. Geen wonder dat het zo populair is. Chocola bevat het aminozuur tryptofaan, dat stemmingsverhogend werkt. Maar er zit nog veel meer in deze godenspijs. In pure vorm (70% cacao of meer) eet je een hele menigte gezonde stoffen. Hier meer over de mooie dingen die chocola met je doet.

Kerstkransjes, bonbons, hulstblaadjes van chocolade,

de zoete voorboden van Kerst stapelen zich al weer op in de winkels. Sommige mensen worden al gelukkig van alleen al de gedachte aan hoe de chocola smelt op de tong. Dat gevoel is niet toevallig volgens Stefdan Schuster van universiteit in Jena, Duitsland. Deze bioinformaticus ontwikkelde samen met Noorse onderzoekers een computermodel dat laat zien wat er gebeurt als ons lichaam tryptofaan opneemt.

Schuster:“Tryptofaan genereert serotonine in ons lichaam. Dit hormoon roept in onze hersenen een gevoel van welbehagen op. Wij kunnen zelf geen tryptofaan aanmaken, dus halen we het uit onze voeding. Naast chocola zit het bijvoorbeeld in bruine rijst, sojabonen en gevogelte. Van  tryptofaan gaan we ons lekkerder voelen, maar het  is ook een noodzakelijke bouwsteen voor het slaaphormoon melatonine.”

Chocolade heeft verreikende effecten op ons lichaam

Tryptofaan heeft een wijdvertakt effect dat in het hele lichaam merkbaar is. wij hebben tryptofaan nodig en moeten het uit voeding halen. Een tekort eraan ondermijnt het immuunsysteem. De ingewikkelde stofwisseling van tryptofaan was onder biochemici weliswaar bekend. “Maar pas dit computermodel laat helder zien hoe alle reacties op elkaar inwerken, inclusief verbindingen die tussentijds ontstaan en welke reguleringsmechanismen optreden. Pas nu kunnen we het hele patroon goed overzien”, zegt Ines Heiland, een van de auteurs van het onderzoek.

En dat zit dus  in chocola. Wil je chocola echt gezond laten zijn, kies dan voor pure of bittere, met minimaal 70% cacao, bereid met gezonde vetzuren. Ongezonde chocola is bijvoorbeeld goedkope melkchocola uit de fabriek, met slechte vetten en melkpoeder bereid, waarbij als eerste ingrediënt op de wikkel suiker staat vermeld. Van zulke chocola kun je puistjes krijgen en het bevordert allerhande welvaartsziekten, waaronder obesitas.

Gezond en puur 

In (pure) chocolade zijn naast tryptofaan ruim 1200 bestanddelen vastgesteld, waaronder theobromine, letterlijk ‘brood van de goden”.Dodelijk voor bijvoorbeeld honden, maar bij mensen goed voor de doorbloeding en het gevoelsleven. Chocolade is ook rijk aan magnesium, een voedingsstof die verder weinig in onze voeding zit en die helpt ontspannen en de bloedvaten verwijdt. Hierdoor heeft chocola ook een bloeddrukverlagende werking. Chocolade helpt je dopaminepeil aanvullen en stimuleert daardoor ook endorfines. Chocola verlaagt ook het peil van LDL (‘slechte’) cholesterol. De Francaise Jeanne Calment werd 122 jaar, een absoluut record. Zij at een kilo chocola per week. Zou het hebben bijgedragen?

Maar wat goed voor je is, verandert weer in slecht als je er niet zoals Jeanne Calment een kilo per week, maar bijvoorbeeld een kilo per dag van gaat nuttigen. Dan ontstaat het effect van een ‘kick’: een enorme dosis die sterk stimuleert maar je lichaam ook uitput. Daarna volgt een dieper dal dan waarmee je begon.

Bron: Der Standard, Journal of Biological Chemistry

(dit artikel verscheen eerder op www.hetkanwel.net)

Lees meer... Naar boven

Reyrink Esbeek

Voor de presentatie van het nieuwe logo van de firma Reyrink in Esbeek werd gezocht naar een mooie manier om het nieuwe logo naar buiten te brengen.

Een van de medewersters kende onze bonbons van een ander lekker moment.
De keuze werd gemaakt om de presentatie samen te laten vallen met een kerstwens.

Hallo Peter,

Mijn collega’s zijn zeer enthousiast over de bonbons, zien er goed uit.

Sanne , Reyrink

Lees meer... Naar boven

De Einder Someren Eind

Voor de medewerkers van gemeenschapshuis "de Einder" in Someren-Eind mochten we dit jaar de kerstattentie verzorgen.
Het resultaat was een reusachtig tablet chocolade van meer dan 800 gram met opschrift.

einder 800

* Fijn om te krijgen,  liever een lekker stuk chocolade dan prularia wat na de kerst toch naar de zolder verhuist !
* Hij is erg lekker !
*

2 reacties van de ontvangers

Lees meer... Naar boven

Brandenburch

Voor Brandenburch in Someren mochten we dit jaar de chocoladeletters maken.

"Alles naar wens, de letters smaakten erg goed ! "

Lauri Verstappen, Brandenburch

Lees meer... Naar boven

Shisha

Voor Shisha-pen (de vervanger voor de sigaret) mochten we relatiegeschenken maken.

Beste Peter,

Iedereen vond de chocolade erg lekker
De snelle service en persoonlijk bezorging bevielen goed!

Met vriendelijke groet,

Eelco
www.shisha-pen-kopen.nl

Lees meer... Naar boven

IPA

 

Ipa logo org

Op 22 november 2013 had de IPA, International Police Association, een feest.
Ze zochten een klein presentje om de gasten na afloop aan te kunnen bieden.

Op voorspraak van 2 relaties werd de keuze gemaakt voor onze logobonbons.
Er werd gekozen voor een doosje van 4 logobonbons.

 

IPA 1200  Ook al hebben we elkaar niet ontmoet. Het was prettig zaken doen.
De gasten vonden het een mooie geste. Wellicht doet die reclame zijn werk en levert het nieuwe opdrachten op. Ik zal het ze zeker aanbevelen.

Met vriendelijke groeten
Frank Donkers IPA

Lees meer... Naar boven

LSP

Van LSP Solutions kwam de vraag of we ook losse schoenletters konden leveren.
Uit het gesprek kwam naar voren dat ze deze per 3 wilden gaan verpakken en versturen.
Daarvoor moest nog wel e.e.a. uitgezocht worden.
Natuurlijk wilden we graag meedenken en kwamen tot een oplossing van een mooi doosje met een zelfgemaakt interieur.

 

chocomedia-3-schoenletters-in doos-lsp

 

 

 

 

 

 


 

Hallo Peter, Leuk om elkaar even ontmoet te hebben.
De letters hebben de test glansrijk doorstaan, iedereen vond ze heerlijk! Ik bestel er graag nog een aantal bij.
Laat svp even weten hoeveel doosjes je maximaal nog kunt maken. Alvast bedankt en een goed weekend.

Laura Meerveld
LSP

Lees meer... Naar boven

Business

Van Munstermedia kregen we de vraag of we iets moois konden maken wat te maken had met "media".
We hebben daarvoor een opengeslagen boek ontworpen met daarin gecombineerd 2 technieken:
kleurenprint en reliëf (de handtekening).

Bedankt nogmaals voor deze mooie creatie!

 Aysan
Munster Media

Lees meer... Naar boven

Vossen Chocoladewerken

Vossenchocoladewerken in Someren is al jaren een begrip.vossen choco 1
Toch hebben we besloten die naam aan te passen aan de nieuwe tijd.
Chocomedia is het platform waar we onze producten en mogelijkheden tentoonstellen.

In de afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan specialiseren in het leveren van maatwerk.
Uw naam, logo of boodschap op de chocolade.
Communiceren met chocolade, vandaar een nieuwe naam en een nieuwe website: Chocomedia.

Kijk op je gemak rond  op de website en als er vragen zijn neem dan gerust contact op.

 

Peter Vossen

Subcategorieën

Contactgegevens

van den Eijndelaan 22
5712 BR Someren-Eind

Tel: 0493-493 923
Mob: 06 3734 1348

ChocoMedia is een onderdeel van: Vossen Chocoladewerken

Wij zijn ook te vinden op Social Media: icon-twittericon-facebookicon-google

© Copyright 2018 - ChocoMedia.nl | Website door RenewMyID